İletişime Geç

Pelvik Taban Rehabilitasyonu

Anasayfaya Dön
services

Pelvik taban, idrar ve üreme yollarını destekleyen kaslardan oluşur. Mesaneyi ve bağırsakları da kontrol eder. Pelvik taban kasları kuyruk kemiğine ve kasık kemiğine yapışır. Bu kaslar zayıfsa veya düzgün çalışmıyorsa buna pelvik taban disfonksiyonu denir. Pelvik taban rehabilitasyonu şu durumlarda uygulanmaktadır:

• Üriner inkontinans (idrar kaçırma)
• Ağrılı idrara çıkma
• Fekal inkontinans
• Ağrılı cinsel ilişki veya genital bölgede ağrı
• Endometriozis
• Kabızlık
• Pelvis, kalça, karın, uyluk veya belde ağrı
• Doğum sonrası ve hamile sağlığı
• Hamilelikle ilgili ağrı

Pelvik taban rehabilitasyonu, semptomları hafiflemeye ve kasların doğru çalışmasına yönelik egzersizleri içeren özel bir tedavi yöntemidir.

• Fizyoterapist önce hastanın kas kuvveti ve koordinasyonunu kontrol eder.
• İhtiyaçlarına en uygun pelvik taban fizyoterapisini planlar.
Fizyoterapist, rektum veya vajina yoluyla kaslara erişebilir. Kas gücü ve işlevlerini geliştirmek için kaslar üzerinde manipülasyonlar yapabilir. Kaslar kısa ve kasılmışsa gerebilir veya zayıfsa gücü artırmak için direnç uygulayabilir.
• Pelvik kasların nasıl kasılıp gevşediğini öğretir. Buna yardımcı olan egzersizler uygulanır.
Kegel egzersizleri, pelvik taban kaslarını güçlendirerek idrar kaçırmalarını önlemede en iyi egzersizlerdendir.
• Biofeedback tekniği ile pelvik taban kaslarının nasıl çalıştığını gözlemleyebilir. Bir erkeğin rektumuna veya bir kadının vajinasına bir prob yerleştirilip sonuçlar bir bilgisayar ekranında görüntülenebilir.
• Hasta, tedaviden sonra iyi bir başarı oranı elde eder, mesaneyi daha iyi kontrol edebilir ve yaşam kalitesindeki iyileşmenin tadını çıkarır.