İletişime Geç

Donuk Omuz

1 Kasım, 2022

blog-img

Yapışkan kapsülit olarak da bilinen donuk omuz, omuz ekleminizde sertlik ve ağrı ile karakterize bir durumdur. Belirtiler ve semptomlar tipik olarak yavaş yavaş başlar, zamanla kötüleşir ve sonra genellikle 1-3 yıl içinde düzelir.

İnme veya mastektomi gibi kolunuzu hareket ettirmenizi engelleyen tıbbi bir durumdan veya prosedürden kurtuluyorsanız, donmuş omuz geliştirme riskiniz artar.

Donuk omuz tedavisi, hareket açıklığı egzersizlerini ve bazen kortikosteroidleri ve eklem kapsülüne enjekte edilen uyuşturucu ilaçları içerir. Vakaların küçük bir yüzdesinde, eklem kapsülünü daha rahat hareket edebilmesi için gevşetmek için artroskopik cerrahi endike olabilir.

Donuk omzun aynı omuzda tekrar etmesi alışılmamış bir durumdur, ancak bazı insanlar bunu ters omuzda geliştirebilir.

Semptomlar

Donmuş omuz tipik olarak yavaş ve üç aşamada gelişir. Her aşama birkaç ay sürebilir.

• Donma aşaması: Omzunuzun herhangi bir hareketi bir hareketi ağrıya neden olur ve omzunuzun hareket açıklığı sınırlanmaya başlar.
• Donmuş olduğu aşama: Bu aşamada ağrı azalmaya başlayabilir. Ancak omzunuz sertleşir ve kullanmak daha zor hale gelir.
• Çözülme aşaması: Omzunuzdaki hareket açıklığı iyileşmeye başlar.
Bazı insanlar için ağrı geceleri daha da kötüleşir ve bazen uykuyu bozar.

Önizleme

Donuk omuzun en yaygın nedenlerinden biri, omuz yaralanması, kırık kol veya felçten kurtulma sırasında ortaya çıkabilecek hareketsizliktir. Omzunuzu hareket ettirmeyi zorlaştıran bir yaralanma geçirdiyseniz, omuz ekleminizdeki hareket aralığını korumak için yapabileceğiniz egzersizler hakkında doktorunuzla konuşabilirsiniz.